Bezpieczne odchudzanie

bezpieczne odchudzanie

Jeżeli jesteś już na etapie wykorzystania wszelkich możliwych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów, a Twoja waga nadal stoi w miejscu lub efekt jojo nie jest Ci obcy, zobacz jak łatwo jest to osiągnąć bez rygorystycznych diet i wiecznych wyrzeczeń. Sprawdź, jakie to proste, stosując jedynie kilka podstawowych zaleceń!

Jak schudnąć domowym sposobem?

Odchudzanie najlepiej rozpocząć już w domu, zaczynając od wartościowego poranka, czyli śniadania. Pobudzi to Twój metabolizm oraz doda siły na cały dzień. Warto również, od razu po przebudzeniu, wypić szklankę wody ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny, co zagwarantuje Ci lepsze trawienie, a także wzmocni organizm. Każdego dnia staraj się wypić co najmniej 2 litry wody, a już po kilku dniach zauważysz różnice, nie tylko w poczuciu lekkości, ale również polepszeniu samopoczucia, czy zdrowszej cerze. Woda zapewni uczucie sytości, dzięki czemu nie będziesz miała potrzeby podjadania między posiłkami. Pamiętaj również o nie wykonywaniu innych czynności podczas jedzenia. Oglądanie telewizji jedynie rozprasza Twoją uwagę, przez co nie dostrzegasz momentu, gdy jesteś już najedzona i powinnaś przestać jeść.

Ile kg mogę zrzucić w miesiąc?

Wiele osób krytycznie podchodzi do diet na odchudzanie, ponieważ nieprzerwanie łączą je z późniejszymi efektami jojo. Pamiętaj, że jest to jedynie skutek źle prowadzonej diety! Prawidłowo powinniśmy zrzucać od 0,5 do 1 kg w ciągu tygodnia. Szybsze spalanie nadwagi prowadzi jedynie do osłabienia organizmu, przez niedostarczanie mu niezbędnych składników. Ilość prawidłowo zrzuconych kilogramów w ciągu miesiąca może różnić się w zależności od każdego człowieka. Efekty odchudzania mogą być inne, jeżeli w tym samym czasie budujesz masę mięśniową. Dlatego waga może często wprowadzić w błąd.

Jeżeli nie chcesz doświadczyć efektu jojo, to przede wszystkim pamiętaj, że dieta nie może polegać na niejedzeniu. Jeżeli przez pewien czas będziesz jeść bardzo mało, a później wrócisz do swoich nawyków, to organizm zacznie gromadzić „na zapas” dodatkowe kalorie, przez co efekty Twojego odchudzania nie tylko znikną, ale nawet pogorszą się. Dużą popularność zyskała tzw. Dieta Dukana, polegająca na zwiększeniu spożywanej ilości białka w posiłkach, a ograniczeniu węglowodanów i tłuszczów. Dieta ta miała wyeliminować efekt jojo, jeżeli rygorystycznie stosowałoby się jej etapy. Niestety, jest ona często krytykowana przez dietetyków, ponieważ istotnie zaburza pracę naszych narządów wewnętrznych.

Jak schudnąć bez diety?

Poszukując efektywnego sposobu, zwróć uwagę, że racjonalne odżywianie jest ważniejsze od ścisłych diet. Jedzenie małych porcji, ale za to często, to gwarancja sukcesu. Posiłki powinny być urozmaicone, smaczne i wartościowe. Ogranicz kupowanie gotowych dań, to co przyrządzisz sama będzie smaczniejsze i zdrowsze. Napoje gazowane zamień na wodę, a kupne słodycze ogranicz całkowicie. Zrobienie smakołyków w domu jest równie proste, a przyniesie korzyści całej Twojej rodzinie. Pamiętaj, że odchudzanie to nie rygorystyczna dieta, ale zmiana naszych przyzwyczajeń i zrozumienie na czym polega zdrowe odżywianie. W pozbyciu się zbędnych kilogramów pomogą Ci również proste ćwiczenia na odchudzanie, wykonuj najlepiej takie typu cardio, które wspomagają spalanie tkanki tłuszczowej. Zalicza się do nich: bieganie, jazda na rowerze, na rolkach, jak również długie spacery z psem, używanie schodów tradycyjnych zamiast ruchomych oraz pływanie. Częste jedzenie małych posiłków, picie wody i przynajmniej 15 minut ruchu dziennie, zagwarantują Ci szybki powrót do smukłej sylwetki!

 

Aneta Szmidt